Anda ada soalan? Dapatkan jawapan di bawah atau hubungi kami untuk mendapatkan bantuan
Ya, kami diluluskan secara rasmi oleh Bank Negara Malaysia sebagai penyedia eMoney berlesen dan tersenarai di laman web BNM.
Rujuk senarai di sini.
Jom mulakan dengan langkah mudah dan menarik:
Ikuti langkah-langkah ini:
Tips: Simpan OTP dan PIN anda dengan selamat. Berkongsi maklumat ini boleh menjejaskan keselamatan akaun anda.
Tidak. Setiap nombor telefon hanya boleh link dengan satu akaun eWallet sahaja untuk memastikan akaun anda dilindungi & selamat.
Jika anda ingin menukar nombor telefon, hubungi Customer Loyalty dan kami akan membantu anda!
Terlupa PIN? Ikuti langkah-langkah dibawah:
Perhatian: Jangan kongsikan OTP dan PIN anda secara peribadi untuk melindungi akaun anda!
Akaun anda akan bertukar sebagai ‘Dormant’ jika tiada sebarang aktiviti—seperti transaksi atau log masuk—selama 365 hari berturut-turut. Jika baki eWallet anda tidak disentuh selama lima tahun, ia akan dipindahkan ke Pengurusan Wang Tak Dituntut, Jabatan Akauntan Negara Malaysia.
Hubungi Customer Loyalty Team kami melalui salah satu kaedah berikut:
Kami sedia membantu anda dari Isnin hingga Jumaat, 9 AM hingga 6 PM (kecuali Cuti Umum).
Terokai dunia eKYC, iaitu proses Know Your Customer elektronik kami yang bukan sahaja mengesahkan identiti anda tetapi juga membuka pelbagai ciri menarik!
Dengan melengkapkan proses eKYC, anda akan melalui dua peringkat akaun yang menarik – Basic dan Verified.
Jenis eWallet | Basic | Verified |
Saiz eWallet | RM200 | RM10,000 |
Had Transaksi Bulanan | RM2,000 | RM10,000 |
Had Transaksi Tahunan | RM24,000 | RM120,000 |
eKYC | Tidak | Ya |
Penghantaran Wang | Tidak | Ya |
Selain tambah nilai menggunakan Kad Kredit/Debit atau Perbankan Online, anda boleh menambah nilai secara “Over-The-Counter” !
Tambah nilai bermula serendah RM10 sehingga RM1,000 dalam satu transaksi.
Bukan itu sahaja—manfaatkan hari anda dengan had tambah nilai harian maksima RM1,000 dan nikmati hingga had RM5,000 setiap bulan!
Rujuk had tambah nilai dibawah:-
Tambah Nilai Tunai:
Nota: Had Tambah Nilai Tunai adalah bergantung pada saiz eWallet anda.
Nota: Ciri ini hanya untuk pindahan eWallet-to-eWallet TrueMoney Malaysia sahaja, pindahan eWallet-to-Bank atau jenis pindahan ke platform lain tidak tersedia untuk sementara.
Untuk memastikan keselamatan akaun anda terjamin, had transaksi dikenakan berdasarkan jenis akaun eWallet anda. Rujuk jadual berikut:
Jenis eWallet | Basic | Verified |
Saiz eWallet | RM200 | RM10,000 |
Had Transaksi Bulanan | RM2,000 | RM10,000 |
Had Transaksi Tahunan | RM24,000 | RM120,000 |
Jika anda memerlukan had yang lebih tinggi, lengkapkan proses eKYC untuk naik taraf akaun!
Nota: Had transaksi bergantung kepada jenis saiz eWallet dan jenis transaksi.
Ya, terdapat had bulanan RM1,000 bagi penggunaan DuitNow QR di TrueMoney eWallet.
Pastikan anda memantau penggunaan untuk mengelakkan gangguan pada transaksi anda.
Rujuk Terma di Appendix A dalam aplikasi TrueMoney Malaysia anda.
Nota: Had DuitNow adalah sama untuk semua peringkat akaun.
Hubungi Customer Loyalty Team kami dengan segera melalui salah satu kaedah berikut:
Kami sedia membantu anda dari Isnin hingga Jumaat, 9 AM hingga 6 PM (kecuali Cuti Umum).
Petua keselamatan berikut di bawah akan meningkatkan keselamatan akaun anda:
Penggodam akan menggunakan e-mel, mesej atau menghubungi anda untuk menipu anda supaya anda memberikan maklumat peribadi kepada mereka. Mereka akan mencuba mencuri kata laluan, maklumat peribadi dan maklumat kewangan anda. Jika mereka mendapat maklumat tersebut, mereka boleh mengakses kepada e-mel, bank atau akaun kewangan anda. Penggodam melancarkan beribu-ribu serangan pancingan data setiap hari. Penggodam sering mengubah taktik mereka, tetapi beberapa tips akan membantu anda mengenali e-mel atau mesej pancingan data. E-mel pancingan data dan mesej mungkin kelihatan seperti daripada syarikat yang anda kenali atau dipercayai. Mereka mungkin kelihatan seperti mereka dari bank, syarikat terkenal, agensi kerajaan, laman web atau aplikasi pembayaran dalam talian atau kedai dalam talian. E-mel pancingan data dan mesej sering menggunakan maklumat peribadi anda untuk menipu anda supaya mengklik pada pautan atau membuka lampiran. Penggodam biasanya digunakan dengan cara-cara seperti di bawah:
Jika anda percaya maklumat pembayaran anda telah terdedah, sila hubungi bank anda dengan segera untuk menyekat kad kredit/debit anda.
Jika anda telah berkongsi maklumat aplikasi TrueMoney anda atau mengesyaki aktiviti yang tidak diketahui atau transaksi yang mencurigakan daripada akaun anda, sila tetapkan semula PIN akaun TrueMoney dan laporkan aktiviti tersebut kepada kami.
Hubungi Customer Loyalty Team kami melalui salah satu kaedah berikut:
Hantarkan emel kepada kami di [email protected].
Jika anda mempunyai sebarang soalan atau memerlukan bantuan, hubungi kami di [email protected] atau klik butang oren di bahagian bawah sebelah kanan skrin anda. Customer Loyalty Team kami sedia membantu anda dari Isnin hingga Jumaat, 9 pagi hingga 6 petang (tidak termasuk Cuti Umum).
Anda juga boleh mengemukakan kebimbangan anda kepada Perkhidmatan Kewangan Ombudsman (OFS) dalam tempoh enam bulan dari tarikh keputusan kami jika terdapat sebarang pertikaian. Rujuk risalah “Penyelesaian Pertikaian Kewangan” yang dilampirkan untuk semua maklumat lanjut tentang cara untuk memulakan.
Dapatkan informasi lebih lanjut tentang promosi terkini dan tawaran hangat kami.
Alamat Perniagaan :
True Money Malaysia Sdn. Bhd.
Unit L4-01, Level 4, Wisma Capital A, No. 19, Lorong Dungun, Off Jalan Dungun, 50490 Kuala Lumpur.
E-mel Perkhidmatan Pelanggan :
[email protected]
Sembang dengan ejen Khidmat Pelanggan kami yang mesra via Live Chat :
Klik ikon Sembang warna jingga di sebelah bawah kanan skrin anda untuk mula bersembang!
Setiap hari Isnin hingga Jumaat, 9 pagi hingga 6 petang, kecuali Cuti Umum.
© True Money Malaysia Sdn. Bhd. Hak Cipta Terpelihara