Pendedahan Produk

Sila baca Penyata Pendedahan Produk ini dan Terma & Syarat sebelum menggunakan e-dompet TrueMoney.

  1. Apakah produk ini?

    TrueMoney ialah dompet elektronik (e-dompet) yang membolehkan pengguna membuat transaksi tanpa tunai dan tanpa kad. Pengguna dikehendaki memuatkan semula e-dompet sebelum membuat sebarang pembayaran atau pemindahan. Terdapat pelbagai perkhidmatan yang disediakan untuk kemudahan pengguna.

    • Pembayaran dalam talian dan luar talian kepada peniaga
    • Pembayaran bil dan tambah nilai kredit
    • Pemindahan rakan kepada rakan sebaya

     

  2. Apakah syarat umur?

    Pengguna mestilah berumur 18 tahun ke atas. Bagi pengguna yang berumur kurang daripada 18 tahun, sila pastikan anda telah mendapat kebenaran daripada ibu bapa atau penjaga yang sah sebelum mendaftar. Selepas pendaftaran, ia akan dianggap bahawa kebenaran daripada ibu bapa atau penjaga telah diperolehi.

    Nota: Bagi kanak-kanak di bawah umur yang mendaftarkan akaun dengan TrueMoney hanya boleh menggunakan perkhidmatan tersebut dengan kebenaran ibu bapa atau penjaga sahaja. Ibu bapa dan penjaga yang sah akan bertanggungjawab sepenuhnya ke atas penggunaan kanak-kanak itu.

  3. Apakah terma utama produk ini?
    • Pengguna boleh memuat turun produk ini melalui Google Play Store dan Apple App Store.
    • Peranti mudah alih mesti memenuhi keperluan sistem pengendalian minimum (Android dan iOS) untuk memuat turun dan menggunakan produk ini.
    • Peranti mudah alih yang digunakan mestilah bukan peranti yang diubah suai secara haram, contohnya, jailbreak atau berakar.
    • Dokumen anda akan diminta dari semasa ke semasa apabila diperlukan berdasarkan garis panduan BNM.
    • Pengguna perlu mencipta PIN (Nombor Pengenalan Peribadi) 6 digit untuk tujuan keselamatan kerana ia diperlukan untuk semua transaksi pembayaran.
    • Pengguna mesti pada setiap masa melindungi PIN 6 digit mereka tanpa mendedahkannya kepada orang lain.
    • Pengguna tidak dibenarkan menggunakan produk ini untuk sebarang aktiviti yang menyalahi undang-undang dan/atau untuk tujuan haram termasuk penipuan.
    • Pengguna mesti memastikan baki yang mencukupi dalam akaun e-dompet sebelum membuat sebarang pembayaran.
    • Pengguna hanya boleh memuatkan e-dompet mengikut had yang ditetapkan.
    • Untuk penamatan akaun, pengguna akan menerima baki mereka selepas penamatan dalam tempoh 14 hari perniagaan.
    • TrueMoney mempunyai hak untuk menyekat, menggantung, membatalkan dan/atau menamatkan akaun pengguna jika pengguna melanggar atau gagal mematuhi Terma dan Syarat TrueMoney.
    • TrueMoney mempunyai hak untuk membatalkan kelayakan pengguna untuk sebarang promosi, kempen dan ganjaran jika pengguna melanggar atau gagal mematuhi mana-mana Terma dan Syarat TrueMoney.
    • TrueMoney mempunyai hak untuk meminda, menyemak, menukar, menarik balik, menggantikan atau mengalih keluar mana-mana terma dan syarat yang mengawal penggunaan e-dompet TrueMoney. Pindaan tersebut akan berkuat kuasa 21 hari selepas ia disiarkan dalam e-dompet TrueMoney atau di laman web TrueMoney.
    • Akaun pengguna tidak boleh dipindah milik kerana ia eksklusif kepada pengguna tersebut.

     

    Di bawah ialah gambaran keseluruhan untuk jenis, saiz, had dan keperluan e-dompet TrueMoney.

    Jenis eDompet Asas Premium
    Saiz e-dompet RM200 RM10,000
    Had Transaksi Bulanan RM2,000 RM10,000
    Had Transaksi Tahunan RM24,000 RM120,000
    Hantar Wang No Yes
    Keperluan eKYC No Yes
  4. Apakah risiko utama?

    • PIN 6 digit pengguna didedahkan atau diketahui oleh orang yang tidak dibenarkan.
    • Telefon pengguna dicuri atau hilang.
    • Pendedahan kepada risiko siber yang boleh menyebabkan telefon pengguna digodam.


    Untuk mengurangkan risiko, pengguna dinasihatkan:-

    1. Tidak mendedahkan PIN 6 digit mereka kepada mana-mana pihak.
    2. Untuk memastikan telefon mereka selamat setiap masa.
    3. Sentiasa menggunakan versi aplikasi TrueMoney yang terkini.
    4. Mengelak daripada menggunakan rangkaian internet awam yang tidak selamat.

    Sekiranya risiko yang disenaraikan di atas berlaku, pengguna harus segera menghubungi kami di [email protected]

    Sila ambil perhatian bahawa waktu operasi perniagaan kami adalah Isnin hingga Ahad dari 10 pagi hingga 7 malam, termasuk Cuti Umum.

  5. Apakah yang perlu saya lakukan sekiranya terdapat perubahan pada butiran hubungan saya?

    Anda boleh menukar nama dan e-mel anda terus dalam apl TrueMoney. Untuk perubahan lain, sila e-mel kami di [email protected].

  6. Di manakah saya boleh mendapatkan maklumat lanjut?

    Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi kami di [email protected].

Buletin

Dapatkan informasi lebih lanjut tentang promosi terkini dan tawaran hangat kami.

You have been successfully Subscribed! Ops! Something went wrong, please try again.

Hubungi Kami

Alamat Perniagaan : 
True Money Malaysia Sdn. Bhd.
Unit L4-01, Level 4, Wisma Tune, No. 19, Lorong Dungun, Off Jalan Dungun, 50490 Kuala Lumpur. 

E-mel Perkhidmatan Pelanggan :
[email protected]

Sembang dengan ejen Khidmat Pelanggan kami yang mesra via Live Chat :
Klik ikon Sembang warna jingga di sebelah bawah kanan skrin anda untuk mula bersembang!
Waktu Operasi: Isnin hingga Ahad, 10 pagi hingga 7 malam, termasuk Cuti Umum.

© True Money Malaysia Sdn. Bhd. Hak Cipta Terpelihara